Bye Bye Australie

30 april 2010 - Darwin, Australië

Aan alle goed komt een einde, zo ook aan onze tijd in Australië. Eindstation Darwin is bereikt. Een week eerder dan gepland. Dus genoeg tijd om te relativeren. Voor we in Darwin aankwamen hebben we nog een paar dagen doorgebracht in Batchelor. Een klein plaatsje vlakbij Litchfield National Park waar we enorme watervallen hebben bekeken. Het was er een goede tijd voor, want er was behoorlijk wat regen gevallen. Op de camping konden we ons hart ophalen aan het voeren van de vogels. Dagelijks komen de meest exotische papagaaien en kakatoes aangevlogen voor hun versnapering. Erg leuk.

Zoals in een korte update gemeld stonden we bij Darwin op een camping in Howard Springs waar een dag voor onze aankomst nog een krokodil uit het zwembad werd gevist. Één van de drie zwembaden wel te verstaan, dus aan zwempret geen gebrek. Het is erg leuk om te zien hoe Bas en Laura zich steeds meer thuisvoelen in het water. We zijn nog naar een dichtbij gelegen wildlife park geweest. Aangelegd in een groot natuurgebied waar je naar hartelust rond kon lopen zonder iemand tegen te komen. Als je moe was kon je een treintje pakken naar de volgende attractie. Spectaculair was een 4,5 meter lange zoutwater krokodil die je in een aquarium kon bekijken. Voor de kinderen was vooral de aai-kangaroe aan het einde het toppunt.

Laura met kangaroeBas en Laura met kangaroeBas met krokodil

In Darwin zijn de laatste souvenirs en cadeautjes voor het thuisfront gekocht en over 3 uur wordt de camper ingeleverd. Over de camper niets dan lof. Geen enkel probleem mee gehad en alles functioneerde perfect. Mocht je er nog over denken om naar Australië te gaan dan kun je gerust bij Apollo aankloppen. Onze Zwitserse vrienden hadden een twee keer zo dure Maui en hadden een lijst aan klachten/problemen.

Als gezegd tijd genoeg om te relativeren. Hieronder nog een korte samenvatting van de hoogte- en dieptepunten:

Favoriete plaats: Coral Bay

Lelijkste plaats: Port Hedland

Mooiste landschap: Het Noorden (Broome - Darwin)

Leukste verkeersbord:

Verkeersbord

Grappigste WC-tekst: If you don't want a frog up your bum, close the lid when you're done

Meest overbodig: Winterkleding in de winkels in het noorden (Slogan: You don't want your kids to get cold at Easter?)

Aantal kilometers gereden: > 10.000

Aantal dagen voor we regen zagen: 55

Maximum temperatuur: 44 graden (Eighty Mile Beach)

Meest imposant dier: Zoutwater krokodil

Irritantste dier: Sprinkhanen

Schattigste dier: Possum

Aantal dagen heimwee: 0

Mooiste ervaring: Het rondreizen als gezin

Meest indrukwekkend: De sterrenhemel/Onweer in Broome

En zo zijn er nog veel meer dingen, maar we houden het kort deze keer, we gaan nu inpakken voor Bali.

Groetjes

De Schippertjes

1. Marga:
    30 april 2010
    wow super zeg en nu op naar Bali.
    Prachtig om te lezen wat er zo mooi is geweest en niemand neemt jullie dit als gezin af. Een herinnering voor het leven.
    Geniet van de laatse weken.
    Wij vertrekken donderdag...ik met gebroken teen (kneusje).

Tot in juni!
    Gr. Marga
  2. Fabian:
    30 april 2010
    Jammer dat het er voor jullie bijna op zit, maar we horen graag alle details over het reizen met het gezin... maar dat had je al begrepen denk ik :-) Geniet nog even met volle teugen van het laatste stukje, zien we jullie rond mijn verjaardag weer in Nederland.
  3. Greetje:
    30 april 2010
    aan alle goeds komt een eind en alles wat leuk is gaat veel te snel voorbij. geniet nu met volle teugen op bali. ik type niet zoals het hoort maar ik ben afgelopen woensdag net geopereerd aan mijn hand.

veel plezier nog,
    greetje
  4. Janny:
    2 mei 2010
    hoi Schippertjes,

ik heb genoten van julie foto's en verhalen erg leuk
    geniet lekker op Bali lijkt me een super afsluiting van jullie rondreis
    Suzan, hoop je spoedig weer te spreken, wie weet kom je weer bij ons werken
    heel veel plezier nog met elkaar

groetjes Janny
  5. Rene, Marjon, Guido & Gwen:
    3 mei 2010
    Hee Schippertjes! Leuke samenvatting, dus geen heimwee hahaha kan ik me naar jullie verhalen wel voorstellen! Veel plezier nog de laaste weken! Groetjes!!!
  6. judith:
    Dag Susan (en familie),
    Ik heb nog even stiekem gespiekt op jullie site. Wat ziet het er fijn en mooi uit. En wat gaat de tijd snel nog ruim een week en dan komen jullie alweer thuis. Ik ben bezig met de laatste loodjes. Deze week nog en volgende week 2 halve dagen en dan zit het erop hier in Veendam. Toch wel raar maar ook veel zin in een nieuwe uitdaging !
    Genieten jullie nog maar flink de laatste week en wie weet tot ziens !
    Groetjes Judith
  7. Michel, Anita, Elsa & Anna:
    Hoi,

Finally made it to the end of the yellow brick road! Nog veel plezier op Bali die laatste weekjes. Het is hier nu 8 (ACHT) graden en regenachtig!

Groetjes, Michel, Anita en Elsa & Anna
  8. Mirjam:
    7 mei 2010
    Hoi allemaal,

na een lange tijd even weer een reactie van onze kant. We hebben hele bewogen weken gehad die begonnen in het paasweekend. Paul kreeg acute blindedarm ontsteking. Kort gezegd is dit eerst verkeerd beoordeeld waardoor hij in totaal 3! keer geopereerd is en daarna tot overmaat van ramp buikvliesontsteking is geconstateerd. Hij heeft toen een kleine week op de IC gelegen. Nu gaat het allemaal gelukkig de goeie kant op en hebben we zoiets van de baby mag nu wel komen (heel graag zelfs) maar nog geen voortekenen. We wachten het af.

Jullie reisverslag is echt super, mooie foto's ook weer bijgeplaatst. Naar Bali ben ik ook benieuwd, jullie zitten vast in een paradijsje. Wat fijn ook dat Bas en Laura het zo naar hun zin hebben. Nog lekker ff genieten van alles en tot gauw!

lieve groetjes van Paul, Mirjam en Carice.
  9. Mirjam:
    7 mei 2010
    Hoi Bas en Laura,

Ik vond het heel leuk dat ik een kaartje van jullie heb gekregen uit Australie. Laatst op de creche liet Laura jullie foto's zien van de reis ook kijk ik af en toe met mama mee. Veel plezier nog op Bali!

dikke knuf van Carice
  10. melita:
    20 september 2010
    Ik zou graag willen weten of het mogelijk is vanuit australie naar bali te reisen voor een week en dan wel georganiseerd .Kan ik dit vanuit australie binnen korte tijd bespreken.Wie kan mij hier over advies geven.
    Groetjes Melita